torsdag den 4. juli 2013

minusser og plusser...

Nu har jeg besluttet mig for at jeg skal forsøge at få gang i min blog igen... ret dårligt at jeg ikke har skrevet i såååå lang tid!

Det som jeg havde tænkt at fortælle nu er om den seneste uges tids arbejde... Har rent faktisk haft hele to udflugter inden for en uge og skal forhåbentlig på en udflugt igen på søndag... weee! og så er det endda Dim Cay på søndag!
To af mine Billund gæster som jeg i dag havde med til lufthavnen igen købte for lidt under en uge siden Mit Tyrkiet af mig som jeg skulle være guide på - jeg var overhovedet ikke sikker på den skulle gå men vi fik lige præcis solgt nok til at udflugten kunne gå... 2 danske og 2 svenske fra Alanya og 4 danske gæster fra Side .. perfekt! Det var første gang jeg skulle guide denne udflugt og jeg glædede mig som et lille barn... ! Min svenske kollega var også med og vi supplerede hinanden rigtig godt og havde en rigtig hyggelig tur.
Man besøger et rigtigt hyggeligt tehus i byen Akseki hvor man kan mærke at tempoet er helt anderledes end hvad det er i turistbyerne og virkelig nyde den herlige temperatur (mest pga. det mindre fugtige klima når man bevæger sig op i bjergene) Her besøgte vi også en moske som vi skulle fortælle om og vil lige tillægge at det var første gang jeg var i denne moske - en helt fantastisk fornemmelse at have så få mennesker samlede omkring en og fortælle om moskeen og Islam ansigt til ansigt med gæsterne. Det sidste man besøger på denne udflugt - efter fritiden på markedet i Akseki - er et gammelt tyrkisk hus... hvis jeg skulle vælge ville jeg hellere end gerne bo der... udsigten til marker og helt fredfyldt og stille.. kort sagt så er jeg helt vild med udflugten! Den og Dim Cay er helt klart mine favoritter af de udflugter som vi kan guide.. Denne dag var absolut fyldt med plusser!

I mellemtiden kan jeg sige at jeg har bagt brownie og været til koncert med Nik & Jay - som ikke ligefrem er mine favoritter - men det er jo altid fedt at være til koncert....! OG!!! jeg har været på pirate cruise!
Det var rigtig fedt at være med til pirate cruise... denne gang var jeg rent faktisk med til skum party til sidst på udflugten (første gang var det lidt for koldt) og det var rigtig nice! Der var en dreng som blev ved med at følge efter mig og putte skum på topppen af mit hovede og jeg endte da også nede i skummet hvor de fra diverse sider puttede skum på mig... Det var rigtig sjovt!
Da jeg kom hjem valgte jeg på besynderlig vis at tabe min telefon på fliserne ved poolen og den gik fra hinanden og batteriet faldt ned i afløbet som der tilfældigvis ikke var nogen rist på.... Sikke dog heldig jeg er... så jeg måtte smutte ned og købe et nyt batteri... ja ja... OG SÅ! var det tid til NIK & JAY! grineren...

I går mødte jeg mine Billund gæster igen og havde en lille hyggesnak med dem... de var rigtigt sjove at snakke med og havde slet ikke lyst til at de skulle hjem igen... Men det kom de altså i dag...
I dag var der også en mand som ville diskutere med mig på bussen om hvorfor det ikke var vores nummer til servicetelfonen der stod på hans billet når han skulle ringe til os og høre hvornår han skulle være på vores kontor for ophentning.. (det var nemlig vores agents nummer) og alt muligt andet som ikke havde passet ham så godt... se det er et af minusserne... men så er det så heldigt at der er flere plusser end minusser ved dette job... og det er jo det som er fedt ved jobbet... En af de andre gæster fortalte mig at hun havde lyst til at fortælle ham han skulle holde kæft... OG en anden gæst gav mig et blad (godt nok efter jeg - selvfølgelig i spøg og med et smil på læben - havde sagt at det er ulovligt at tage lakrids og danske blade med tilbage til Danmark...)
I dag lykkedes det mig også at undgå at snakke med de meget insisterende bornholmske gæster jeg har mødt tidligere på ugen... de mente at når vi er et skandinavisk rejseselskab skulle personalet i flyet snakke enten svensk eller selvfølgelig helst dansk... og at hvis de styrtede ned havde de ingen anelse om hvad de skulle gøre og at de havde fået at vide at man kunne tjekke ind i lufthavnen hele dagen når man skulle flyve... selvfølgelig var de ikke til at snakke til fornuft og har også siden snakket med en af mine andre kolleger og beklaget sig... men nu kan de ikke klage til os længere for nu er de sendt hjem... yes!

og nu er jeg faktisk i gang med nedtællingen til min ferie!! weeeee! 1 uge og 3 dage så er jeg i Danmark! :D

nu håber jeg at jeg holder hvad jeg lover og at der er en ny opdatering på bloggen inden for kort tid...

hygge hejsa så længe.. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar